Klient, który nabył towar ma prawo złożyć reklamację. Reklamacja złożona przez osobę nieuprawnioną pozostawiana jest bez rozpoznania.

Właściciel jest obowiązany do rozpatrzenia reklamacji Usługi.

Jeżeli reklamacja nie zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że została ona uwzględniona. Przez rozpatrzenie reklamacji rozumie się wysłanie przed upływem tego terminu przez Właściciela odpowiedzi o uwzględnieniu lub nieuwzględnieniu reklamacji.

Reklamacja powinna zawierać:

a) imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby Klienta;

b) określenie przedmiotu reklamacji;

c) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację;

d) datę złożenia zamówienia

e) wysokość kwoty odszkodowania lub innej należności – w przypadku gdy Klient żąda ich wypłaty;

f) numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności albo wniosek o ich zaliczenie na poczet przyszłego zamówienia;

g) podpis Klienta – w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.

W przypadku gdy reklamacja nie spełnia warunków określonych w ust. 4 pkt a) -e), h) lub i), Właściciel niezwłocznie informuje Klienta o konieczności jej uzupełnienia.

W przypadku gdy złożona reklamacja nie spełnia warunków określonych ust. 4 pkt a) -e), h) lub i), Właściciel, o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, niezwłocznie wzywa Klienta do jej uzupełnienia w terminie 7 dni, i zakres tego uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji w określonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu reklamację pozostawia się bez rozpoznania.

Jeżeli w reklamacji nie została określona kwota, o której mowa w ust. 4 pkt g), a prawo do odszkodowania lub zwrotu innej należności nie budzi wątpliwości, Właściciel traktuje reklamację tak, jakby kwota ta była określona.

Reklamacja może być złożona pisemnie na adres ul. Hutnicza 15B, 81-061 Gdynia lub mailowo na adres: info@siegajpozdrowie.pl

Właściciel niezwłocznie potwierdza przyjęcie reklamacji w formie pisemnej lub mailowej.

Reklamacja może być złożona w terminie 2 lat od daty wydania zamówionego towaru, jeżeli w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia nieprawidłowości zawiadomił o nich Właściciela. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.

Reklamację złożoną po upływie terminu, o którym mowa w ust. 10, pozostawia się bez rozpoznania, o czym Klient jest powiadomiony.

Właściciel rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia jej złożenia poprzez udzielenie w formie pisemnej odpowiedzi na reklamację.

Każda odpowiedź na reklamację zawiera:

a) firmę, która rozpatruje reklamację;

b) powołanie podstawy prawnej;

c) rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji;

d) w przypadku przyznania odszkodowania – określenie wysokości kwoty i terminu jego wypłaty;

e) w przypadku zwrotu innej należności – określenie wysokości kwoty i terminu jej zwrotu;

f) pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym;

g) podpis podmiotu upoważnionego do rozpoznania reklamacji.

W przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części odpowiedź na reklamację zawiera dodatkowo uzasadnienie faktyczne i prawne oraz jest doręczana przesyłką poleconą.

Odpowiedź na reklamację jest ostatecznym rozstrzygnięciem w sprawie i wyczerpuje drogę wewnętrznego postępowania reklamacyjnego. Dalsze spory mogą być skierowane na drogę postępowania przez sądem powszechnym lub na drogę postępowania polubownego, czy też mediacji.

W przypadku, gdy Klient będzie chciał wdać się w spór z Właścicielem ma możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów. Wszelkie spory wynikające z umowy sprzedaży mogą być rozwiązywane w trybie mediacji przez mediatorów Centrum Mediacji Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie, stosownie do regulaminu tego Sądu, obowiązującego w dniu skierowania wniosku o mediacji